Om oss Nyheter Verksted Jobbe i Sykkelbutikken

Kjøpsbetingelser

Nedenfor finner du våre kjøpsbetingelser som gjelder for alt salg av produkter og tjenester fra Sykkelbutikken til forbrukere i Norge. Forbrukerkjøp er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personopplysningsloven, e-handelsloven og kredittkjøpsloven. Har du spørsmål rundt dine rettigheter og lovverk rundt kjøp anbefaler vi deg å ta en titt på Forbrukerportalen. Er du under 18 år kan du å få en myndig, for eksempel en foresatt, til å handle for deg.
 
 
Partene

Selger: Sykkelbutikken AS
Organisasjonsnummer: 929 520 874
Kontaktadresse: Kanalveien 107, 5068 Bergen
Hentepunkt for forhåndsbestilte varer: Kanalveien 107, 5068 Bergen
E-post: butikk@sykkelbutikken.no
Telefonnummer: 55 36 18 80

Kjøper er den person som foretar bestillingen.
 
 
Bestillingsprosess

Din bestilling er bindende når ordren er registrert i vårt system, og ønsker du å annullere ordren må du kontakte oss umiddelbart etter bestilling. Når vi mottar din bestilling, vil vi bekrefte ordren og sende en automatisk bekreftelse til deg. Det er viktig at du leser gjennom bekreftelsen og kontrollerer innholdet i bekreftelsen, slik at du ser den er i samsvar med din bestilling. Dersom det er noe galt med din ordre bør du kontakte oss på telefon eller e-post umiddelbart.
 
 
Informasjon i nettbutikken

Vi gjør vårt ytterste for å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/ trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte. Videre forbeholder vi oss retten til å kansellere din ordre eller deler av den dersom varen du ønsker er utsolgt. Ved slike situasjoner tar kontakt med kjøper for å finne en alternativ løsning, og muligheten for å akseptere vårt nye tilbud.
 
 
Priser og betaling

Alle priser er oppgitt i norske kroner inklusive merverdiavgift og eksklusive frakt, med mindre annet uttrykkelig er nevnt. Dersom du betaler med kort vil beløpet bli belastes umiddelbart. Opplysninger om de totale kostnadene for et kjøp, inkludert frakt og eventuelle andre kostnader, vil fremgå før du gjennomfører bestillingen. Vi forbeholder oss retten til å kansellere kjøpet eller endre pris ved vesentlige skrive- eller trykkfeil dersom feilen er eller burde være åpenbar for deg som kjøper, selv om du har mottatt ordrebekreftelse. Med vår betalingspartner Bambora kan du velge å betale med kort, faktura eller delbetaling. Hvis du handler med faktura så vil denne bli sendt til deg via e-post og forfaller i løpet av 14 dager. Det påløper heller ingen gebyrer for vanlig fakturakjøp.
 
 
Levering

Vi leverer til hele Norge, med unntak av Svalbard og Jan Mayen. Når vi har godkjent din ordre sender vi ut en ordrebekreftelse på e-post. Har vi alle varer på lager sendes bestillingen så fort som mulig, forventet leveringstid med Postens servicepakke er 2-4 virkedager avhengig av hvor du bor i landet. Våre fraktpriser tar utgangspunkt i størrelse, for små varer er prisen 99 NOK og for sykler og andre større varer er prisen 399 NOK. Pakken blir utlevert på nærmeste postkontor/post i butikk. Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår av bestillingsløsningen, skal selgeren levere varen til kjøper uten unødig opphold og senest 30 dager etter bestillingen fra kunden. Varer som står som "på lager" befinner seg i vår butikk i Kanalveien 107. Vi må imidlertid ta forbehold om feil i lagerstatus. Dersom leveringen av produktet blir forsinket, vil vi gi deg informasjon så fort vi har kunnskap om det. Pakker kan ligge hos Posten i 14 dager.
 
 
Undersøkelse av produktene

Etter at du har mottatt produktene, bør du så snart det er anledning til det, undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene er blitt skadet under transporten, eller om produktene ellers har feil eller mangler.
 
 
Retur og bytte av vare

Ønsker du å endre kjøpet må du selv dekke returkostnadene for produkter du kjøper hos oss ved bruk av angrerett og bytte. Kostnadene for retur finner du ved å gå inn på postens nettsider. Ønsker du å bytte varen vil dette fremgå av et eget returskjema som ikke må forveksles med angreskjemaet, og vi sender selvsagt den nye varen kostnadsfritt. Ved retur anbefaler vi at du benytter deg av postens servicepakke da det er en rimelig måte å sende pakker på med sporingsnummer. Du har selv ansvaret for retursendingen fram til vi mottar den.
 
 
Angrerett

Du har 14 dagers angrerett fra datoen du mottar pakken. Det er ikke angrerett på varer som etter sin art ikke kan tilbakeleveres, varer som er forseglet på grunn av helse og hygiene, for eksempel undertøy og kroppsnært treningstøy, varer som er fremstilt etter kundens spesifikasjoner, for eksempel ombygde sykler, varer som forringes eller raskt går ut på dato, eller varer med personlig preg. Angrefristen regnes fra du mottok varen(e) og angreskjema. Dersom du ønsker å benytte angreretten oppfordres du til å gi melding om dette ved å returnere angreskjemaet til Sykkelbutikken. Angreskjemaet sendes sammen med varen, og om du ikke har mottatt angreskjema, vil angrefristen likevel gå ut 14 dager etter at varen er mottatt. Ved bruk av angreretten må varen returneres til adressen som er oppgitt på angreskjemaet, innen rimelig tid. Du må bære de direkte kostnadene ved å returnere varene, og er ansvarlig for en eventuell reduksjon i varenes verdi. Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale hele kjøpesummen til innen 14 dager fra den dag selgeren mottar varen eller varen er stilt til selgerens rådighet. Vi foretar tilbakebetalingen med samme betalingsmiddel som du benyttet ved den opprinnelige transaksjonen.
 
 
Forsinkelse og manglende levering

Dersom selgeren ikke leverer varen eller leverer for sent i henhold til avtalen mellom partene, og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelse, heve avtalen og/eller kreve erstatning fra selgeren. Kjøper kan imidlertid ikke kreve oppfyllelse dersom det foreligger en hindring som selgeren ikke kan overvinne, eller dersom oppfyllelse vil medføre en så stor ulempe eller kostnad for selger. Ved krav om misligholdsbeføyelser bør meldingen av bevishensyn være skriftlig.
 
 
Reklamasjon

Dersom en vare har en mangel, må du reklamere til oss innen rimelig tid etter mangelen har blitt oppdaget. Fristen for å reklamere er allikevel ikke kortere enn to måneder fra det tidspunkt mangelen blei oppdaget, og reklamasjon må senest skje to år etter at du overtok produktet. Dersom produktet eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre enn to år, er fristen for å reklamere fem år. Hvis du ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende. Når du reklamerer må du oppgi til selger all informasjon som selger har behov for å kunne ta stilling til reklamasjonen, slik som hvilket produkt det gjelder, kjøpstidspunkt, og en beskrivelse av mangelen. Vi forbeholder oss retten til å videresende reklamasjoner til produsent eller underleverandør for videre vurdering av eventuelle feil og mangler. Reklamasjoner bør gjøres skriftlig på epost til selger.

Hvis varen du mottar er skadet i transport må du melde fra om dette til transportøren snarest mulig etter at du oppdaget skaden.

For mer informasjon henviser vi deg til Forbrukerrådets nettsider.
 
 
Endring i vilkårene

Sykkelbutikken forbeholder seg retten til å endre nærværende vilkår, herunder som følge av endringer i lovgivningen.
 
 
Force majeure

Er selger forhindret fra å levere eller foreta pliktig omlevering - eller blir en slik leveringsplikt urimelig tyngende som følge av arbeidskonflikt eller enhver annen omstendighet når partene ikke kan råde over den, så som brann, krig, mobilisering eller uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, rekvisisjon, beslag, valuta restriksjoner, opprør og oppløp, knapphet på transportmidler, alminnelig vareknapphet, innskrenkning i tilførselen av drivkraft, samt mangler ved eller forsinkelser av leveranser fra underleverandører eller produsenter som følge av slike omstendigheter som omhandles i dette punkt, er selger fritatt for alt annet ansvar enn i reklamasjonstilfeller og kreditere den mangelfulle vares kjøpesum.
 
 
Personopplysninger

Når du handler hos oss oppbevarer vi opplysninger som bl.a. navn, adresse, telefonnummer og e-postadresse. Dette er informasjon vi trenger for å kunne levere varene til deg, samt kunne kontakte deg om forhold i forbindelse med din bestilling. Sykkelbutikken fokuserer på å håndtere personopplysninger på en kryptert og sikker måte, og vi selger, bytter eller videreformidler ikke personopplysninger til tredjepart. Kortnummer og alle korttransaksjoner skjer eksternt hos autoriserte leverandører av betalingstjenester.
 
 
Forbehold

Vi tar forbehold om feil i priser, tekst/spesifikasjoner, og at enkelte produkter og størrelser kan være utsolgt. Videre tar vi forbehold om at enkelte produkter ikke er lagerført til enhver tid og må bestilles fra leverandør – selv om dette ikke nødvendigvis forekommer i ordrebekreftelsen eller i produkt tekstene. Du vil få en tilbakemelding dersom ett eller flere produkter på din ordre må bestilles fra våre leverandører.
 
 
Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid, og partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller forbrukerradet.no.